15 жовтня 2016 р.

Урок-подорож. Тема уроку: Тепло наших сердець. Практична робота.

Урок-подорож
Тема уроку: Тепло наших сердець
Практична робота.

Мета уроку: Вчити проявляти найкращі людські якості через створення ситуації вільного вибору; формувати вміння аналізувати свої вчинки;
           викликати бажання допомагати іншим, дарувати радість;
           розвивати здатність висловлювати свої думки, почуття, емоції;
           виховувати доброзичливість, небайдужість, вміння співчувати
           радіти разом з друзями.
Хід уроку

Вчитель: Діти, у нас сьогодні незвичайний урок. По-перше, це урок-подорож. По-друге, ви зможете стати справжніми героями і покажете, якими
хорошими людьми ви зростаєте. Мені хочеться, щоб ви змогли порадувати мене і гостей добром своїх сердечок.
Діти, на адресу нашого класу прийшов лист від дівчинки на ім'я Герда. У її
Iродині сталося велике горе, вона у відчаї, їй потрібна допомога, але надати її зможуть тільки ті, хто має велике серце.
Давайте вирішимо, чи зможемо ми допомогти маленькій Герді? Що таке «велике серце»? Чи може у дітей бути велике серце?
(Відповіді дітей.)
І.Вчитель: Мені приємно, що ви прийняли серйозне рішення — надати
допомогу. Але куди нам відправлятися, я не знаю. Може хтось із вас підкаже,
де живе Герда?      (Відповіді дітей.)
Вчитель: Як добре, що ви знаєте німецького казкаря Г.Х.Андерсена і його казку «Снігова Королева».(Ілюстрація з казки або демонстрація книги.)

Дорога буде далекою тому давайте виберемо вид транспорту.    (Літак.)

Що ми візьмемо в дорогу?    На дошці зображені скриньки з написами: «Новий одяг», «Прикраси», «Доброта», «Співчуття», «Радість», «Іграшки»,
"Ласощі».
Тепер ми можемо сідати у літак. (Звучить сигнал «літак перегружено»).
 Що   робити, у нас дуже великий багаж, але і без нього ми не можемо. Але взяти ми можемо лише три скриньки. (Діти вибирають, обговорюють.)( Рішення: Беремо 3,4,5. (Обговорення дітей направити так, що доброту, співчуття і радість потрібно взяти у свої в серця.)   Вчитель дає кожному пасажиру замість квитка Сердечко, на якому написані слова...)

Перша зупинка літака. Світ рослин.
Чути голоси: «Допоможіть!»
(У класі з'являється дерево майже без листя—зображення дерева на дошці, а костюмований учень).
Вчитель. Діти, подивіться, дерева в цьому місті ростуть , але на них майже
немає. Вони страждають, гукають нас на допомогу. Чи підемо їм листя допомагати, адже нам потрібно летіти далі?|
(Думки дітей. Потрібно допомагати всім , хто нас просить.)  Діти самостійно спілкуються з деревом:—Добрий день, дерево! Що з тобою сталося, чи можемо ми тобі допомогти? Я майже гину. Сонечко дарує мені своє тепло, інколи дощик дарує мені вологу, але ніхто не доглядає за мною з любов'ю і ніжністю, ніхто не дарує мені свою турботу і доброту. А без цього в мене не можуть вирости листочки.
Не можуть з'явитися квіти. А значить я не зможу нікого пригостити  смачними ^плодами.
Дерево, ми допоможемо тобі. (Діти вирішують, як це зробити.
Вчитель може запропонувати: розповісти дереву про свої добрі справи і це буде !краплинка добра.)
Діти «поливають» рослину краплинками добра, любові,  —а на дереві з'являються квіти та листочки.
Вчитель (або костюмоване дерево): діти, ви ще маленькі, але вже вмієте робити багато добрих справ. Із вас виростуть хороші люди. А як називають  людей, що роблять добрі, хороші вчинки?   (Добрі люди, добродії, добродійка, добрячок, людина з великим серцем.)далі.
Пілот отримує сигнал тривоги з міста «Світ тварин». Діти вирішують, чи підуть  на допомогу.
Прийнято рішення одноголосно — «Допомогти».:
1.3 гнізда випало пташеня. Які наші дії?
2.Чуємо,як нявчить покинуте кошеня. Які наші дії?
Вчитель: чи досить нашого співчуття? Люди з великим серцем повинні не тільки висловлювати співчуття, але і вчитися розв'язувати складні ситуації.
 (Думки дітей: знайти маму кицьку або взяти додому, а потім знайти нового господаря котику).|

Ми летимо далі.
Вчитель: Нарешті ми прилетіли в країну, де живе Герда.
По дорозі до будинку дівчинки ми зустрічаємо людей, які ідуть на свято
Радості і Сміху. Нас теж туди запрошують. Діти, може і ми підемо посміємося,
порадіємо? (Обговорення дітей: має прозвучати висновок — якщо друзі в біді — ми не можемо бути веселі і щасливі.)
Зустріч з Гердою, її розповідь про льодяне серце її брата Кая.
Вчитель: ми повинні сказати такі теплі слова Каю, так зігріти його своїм  теплом, подарувати частинку свого серця, щоб він знову зміг любити, радіт
співчувати, дарувати щастя.
Діти говорять хороші, душевні, теплі слова, торкають його своїми долонями|
  і, врешті — (чи зроблять це всі?) — дарують йому свої сердечка.
(Кай посміхається, пригадує, як він любить свою сестричку, радіє дітям.)
Отже, недарма в народі кажуть: «Від теплого слова і лід розмерзає», «Тепле сердечко зігріє сердечко».-[і
Вчитель : діти, а тепер, коли ми всім допомогли, ми можемо всі разом
завітати на свято Радості.
1.Слухання веселинок.
2.Хоровий спів пісні «Усмішка».

Підсумок.
        
Вчитель:   Діти,сьогодні ви не просто рятували рослини, допомагали тваринам, рятували казкових героїв. Ви дарували всьому живому добро, співчуття, любов. Ми всі впевнились, що у кожного з вас теж велике, добре серце. Своїми гарними вчинками ви наповнили моє серце радістю, зігріли мою душу. Я впевнена, що в майбутньому ви будете справжніми людьми.
Назавжди запам'ятайте такі слова «Людина починається з добра».
У небі завжди сонце світить ясно, В душі живе хай море теплоти, І світ усім всміхається прекрасний, Якщо навколо є багато доброти.
Вчитель (на дошці з'явилися наліпки-усмішки, маленькі по кількості дітей у класі, а одна велика): діти, кожен з вас може взяти наліпку на згадку про наш урок. А ще мені б хотілося якусь пам'ятку залишити нашим гостям. Як нам вчинити?

Найвищим показником якості уроку може стати момент - коли діти свої наліпки-усмішки почнуть дарувати гостям. А велика усмішка залишиться у класі і буде одна для всіх.
БАЖАЮ УСПІХУ. Нехай кінцева мета заняття для вчителя здійсниться.

  



Немає коментарів:

Дописати коментар