21 жовтня 2016 р.

Програмові зміни за новою програмою 2 клас

Українська мова 2 клас
 Знято фіксовану кількість годин на кожну тему. Опис ключових змін до оновлених програм початкової школи 4 1.Писемне мовлення: у змісті і у вимогах знято записування складеного зв’язного висловлювання; кількість слів у складеному усному висловлюванні приведена у відповідність із кількістю речень:було 40 слів - замінили на 20. 2.Мовна змістова лінія.  Звуки і букви. У вимоги додали: будує звукові моделі слів типу джміль, ящірка та слів з· апострофом.  Правила переносу доповнили правилами переносу з буквосполученнями дж, дз, йо,· ьо,словами з апострофом.  Вилучили повністю теми про ненаголошені голосні та спільнокореневі слова, перенісши їх у· 3 клас.  Слово. У вимоги додали: знає і пояснює термін іменник (прикметник, дієслово)на· конкретному прикладі.  Речення. У зміст і у вимоги додали вилучене з 1 класу: будує схеми простих речень,· позначаючи слова умовними позначками, зокрема і зі службовими частинами мови( без уживання терміну). Вилучили об’єднання простих речень та встановлення відмінностей у змісті подібних речень.  Правопис. Вилучили правопис слів із ненаголошеними голосними Е-И.·  У «словникові» слова додали слово ноутбук.·  Вилучили з програмових вимог письмо на дошці.
·
Літературне читання. 2 клас
У 2 класі до кола читання включені імена Ніни Найдич, Галини Малик, Сашка Дерманського, Марини Павленко, Марини та Сергія Дяченків, Лариси Ніцой, Лесі Ворониної, Оксани Лущевської, Ігоря Січовика, Дмитра Кузьменка, Оксани Кротюк, Любові Відути, Сергія Пантюка, Віктора Терена, Мар’яни Савки, Наталки Поклад, Григорія Фальковича, Тетяни Стус, Катерини Міхаліциної.
Математика
. Так, у програмах 1 – 2-го класів знято вимоги щодо знання напам’ять таблиць додавання та віднімання в межах 10 та в межах 20, таблиць множення та ділення. Щодо порівняння чисел, виконання арифметичних дій, розв’язування простих рівнянь знято вимогу застосування учнем способів міркування, запропонованих учителем (учень зможе виконувати відповідні завдання зручним для себе способом). При вивченні величин зроблено акцент на використання знань про вивчені величини при розв'язуванні практично - зорієнтованих задач, а не на механічне запам’ятовування правил, тверджень тощо. З метою зменшення теоретичного навантаження курсу, у програмі 1- 4
Вилучені вимоги Цілком вилучені такі вимоги: у 2-му класі: «розуміє спосіб складання таблиць додавання та віднімання чисел з переходом через десяток в межах 20», «виконує додавання і віднімання чисел з переходом через десяток в межах 20 способом округлення з опорою на зразок»; «має уявлення» про довжину, масу (1 клас), про кут (2 клас);

Взагалі, мінімізовані вимоги у змістових лініях: Математичні вирази. Рівності. Нерівності (1, 2 клас), Просторові відношення. Геометричні фігури (2 клас. Коло і круг), Сюжетні задачі (4 клас). У окремих випадках обчислень знято вимогу «коментує свої дії під час виконання обчислень». У змістовій частині програма з математики для 1 – 4-х класів зазнала таких змін: Виходячи з того, що Закон України №2442-VI «Про внесення змін у законодавчі акти із питань загальної середньої та дошкільної освіти», яким передбачена обов’язкова дошкільна освіта дітей старшого дошкільного віку, не діє повною мірою, то в 1-му класі виключено «Узагальнення і систематизацію математичних уявлень, сформованих у передшкільний період». При вивченні таблиць множення та ділення, в 2-му класі, виокремлено два етапи, один з яких: «Таблиці множення чисел 6-9 та ділення на 6 – 9 (ознайомлення)». Враховано пропозиції щодо позначення геометричних фігур буквами (вилучено зі змісту програми 1-го класу), перенесення задач з буквеними даними (перенесено з 3-го класу в 4-й клас); термін «сукупність» замінено на «групу об’єктів», вилучено з 2-го класу задачі на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць, сформульовані у непрямій формі, з програми 4 –го класу вилучено тему множення і ділення багатоцифрового числа на трицифрове тощо.

у 2-му класі учні вивчають сутність дії множення і ділення, а самі таблиці використовують при обчисленнях. Таблиці множення чисел 6 – 9 та відповідні таблиці ділення вводяться на рівні ознайомлення. Знання таблиць множення напам’ять передбачається програмою 3-го классу

Інформатика. 2-4 класи http://informaticsmon24-new.ed-era.com/opus_zmyn.html Спрощення та оновлення програми “Інформатика” для загальноосвітніх навчальних закладів, школа І ступеню, здійснилась в результаті громадського обговорення, а саме пропозицій:  видалити або скоротити теми Повторення і систематизація навчального матеріалу за· минулий рік, Узагальнення та систематизація навчального матеріалу за поточний рік;  2 клас: Теми Основні складові комп’ютера, Історія обчислювальних пристроїв,· Комп’ютерна підтримка вивчення навчальних предметів;  3 клас: Файли та папки. Вікна та операції над вікнами;·  4 клас: Файл. Папка. Операції над папками і файлами.· Перелічені теми були видалені, натомість, необхідний для вивчення зміст з видалених тем було додано в інші теми. Натомість за численними пропозиціями була повернута тема з пропедевтики програмування “Команди і виконавці” в 2 клас без вживання слова “алгоритми”. За пропозиціями була додана тема “Текст” у 3 класі. Спрощення термінів:  Замінено інформаційні процеси на дії з інформацією, редагування, форматування на· змінювання.  Замінено у сферах діяльності людини.·  Замінено повідомлення, відомості, дані на інформація.·  Замінено гіперпосилання на посилання.·  Замінено слова операція, процес на простіші за змістом.·  Видалено тему об’єкт та не вживається більше значення властивостей об’єктів, натомість· замінено на різні терміни, об’єкт зустрічається, але край рідко.  Додано Учень/учениця використовує у своєму мовленні..., щоб уникнути додавання· складних термінів під час написання підручників. Осучаснення: За рахунок вивільненого змісту та видалення тем, що не несли змістового наповнення даними науки “Інформатика” було додано:  ознайомлення з середовищами для читання текстів - в темі Текст; робота з картами - в темі· Графіка;  ознайомлення зі схемами (графами), діаграмами - в темі Графіка - з акцентом на вміння· орієнтуватись в даному графічному зображенні, доповнювати готові схеми, прості дитячі діаграми;  перетворювати текстову та числову інформацію в графічну, у вигляді схем, діаграм з· наданням вчителем шаблонів цих графічних зображень. Опис змісту та державні вимоги... мають нове формулювання з передбаченням, що дитина зможе практично виконати дії на стаціонарному, портативному, будь-якому мобільному пристрої, не залежно від різноманіття операційних систем і не залежно від того в інстальованій програмі на ПК буде виконувати чи в хмарному середовищі. Опис ключових змін до оновлених програм початкової школи 13 Поглиблено змістове наповнення тем щодо підтримки вивчення навчальних предметів та конкретні кроки щодо навичок безпеки дитини в інформаційному середовищі. Не враховано пропозиції, що несуть загальний характер: розпочати вивчати інформатику з 3 класу, пропозиції щодо конкретного програмного забезпечення (у програмах не згадуються назви конкретних ПЗ), пропозиція не включати підтримку навчальних предметів взагалі, пропозиції ввести нові складні для дитини терміни, пропозиції додати в програму детальний опис покрокових дій дитини під час практичних завдань.
2 клас  Вилучено термін «бесіда» у вступних уроках до тем.·  З поняттями «хроматичні та ахроматичні кольори» тільки знайомимо, оскільки потім ці· поняття ніде не використовуються аж до 5 класу. Опис ключових змін до оновлених програм початкової школи 24  У темі уроку «рельєф» з опуклістю за заглибленістю тільки знайомимо.·  У темі 3 розповідаємо лише про роль композиції в картині, але не заучуємо основні· прийоми.  Не вживаються поняття про пропорції та масштаб у зображенні людини та тварин.·  Визначаємо спосіб передачі глибини простору методом загороджування об’єктів і частково· кольором (все інше ще не розуміють).  У темі 4 забрано поняття стилізація, натомість – спрощення як створення декоративного· образу
Основи здоров’я 2 клас Вилучено за вимогами освітян і батьків тему «Вплив алкоголю на здоров’я» з відповідними держаними вимогами. Словосполучення «план евакуації» замінено на «шляхи виходу дитини зі школи». До розділу «Психічна і духовна складові здоров’я» з метою більш повного висвітлення сутності духовної складової здоров’я людини запропоновано тему «Життєрадісність і здоров’я», практичну роботу «Написання листа-подяки» (на вибір учня). Відповідно до змісту навчального матеріалу у державних вимогах додано настпуне: учні пояснюють значення життєрадісності для збереження здоров’я; взаємозв’язок прав і обов’язків людини; чому необхідно виконувати свої обов’язки в сім'ї; чому батьки є найкращими порадниками і захисниками дітей.

Природознавство - 2 клас 15. Змінити назву першого розділу „Вплив Сонця на природу і погоду на Землі”. Враховано. Узгоджено зміст розділу із його назвою. Нова назва розділу: „Спостереження за порами року”. 16. Розвантажити зміст навчального матеріалу в кожному розділі. Враховано. Зміст навчального матеріалу в розділах упорядковано та приведено у відповідність до вікових особливостей молодших школярів. Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів приведено у відповідність до вимог Державного стандарту. 17. Вилучити тему „Гномон”, „Узагальнення систематичних спостережень за Сонцем”. Враховано. Теми вилучені. 18. Вилучити тему „Гриби. Правила збирання грибів”. Враховано частково. Тему „Гриби” вилучати не варто, адже гриби – складова живої природи. Але враховано зауваження і внесено до Державних вимог до рівня загальноосвітньої підготовки учнів:„знає приклади небезпечно подібних отруйних та їстівних грибів, заборону збирання грибів для дітей”.

Немає коментарів:

Дописати коментар