31 жовтня 2016 р.

Урок – гра. Тема: Добро довго пам’ятається.

Урок – гра
Тема: Добро довго пам’ятається.
Мета: учити самостійно орієнтуватися в структурі художнього твору, стежити за логікою подій твору, аналізувати позитивні та негативні риси характеру героїв казки; доводити свою думку, вдосконалювати вміння  творчо переказувати текст; викликати захоплення сміливими людьми; виховувати почуття поваги до них.
Матеріал до уроку: текст твору Всеволода Нестайка «Жевжик».
Обладнання: картки зі словами, матеріал до гри.
Хід уроку.
І. Організація класу.
Знову день почався, діти!
Всі зібрались  на урок.
Тож пора нам поспішати,
Кличе в подорож дзвінок.
Сьогодні у нас незвичайний урок.
У казку сьогодні ми зробимо крок.
Із казкою ми зустрічались не раз,
І знову вона завітає до нас.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1.    Перевірка домашнього  завдання.
Зачитування своїх рішень «Яку позицію я займу у своєму житті».

2.    Мовна розминка.
Учні проказують ланцюжком скоромовки, вивчені раніше.
3.    Гра «Поримуймо разом».
Діти ходили, діти гукали,
Діти у парку казку (шукали).
Може, під кущиком чи під місточком?
Може, накрилась кленовим (листочком)?
Хлопці гасали, бешкетували.
Що ви! Це казку вони (доганяли).
       Казко, постій, гей, озовися!
Ти не жартуй з нас, тихо не смійся!
Казка із сонечком з неба злетіла.
Ні, нашу казку кізонька (з’їла).
Та осьде знову казка знайшлася,
Будемо слухать, чи гарна (вдалась).
4.    Гра «Шифрувальники».

даПоруй  шоінму  дірасть.
(Подаруй іншому радість). 
броДо   вгодо  ’ятаєпамться.
(Добро довго пам’ятається).

       Оберіть епіграф до уроку, обґрунтуйте свій вибір.
5.    Гра «Видих».
Учні з дошки читають прислів’я фразами на одному видиху.
Дарма, що гора висока:
навалишся – подолаєш.
Дарма, що ворог сильний:
насмілишся – переможеш.
       Як ви розумієте це прислів’я?
ІІІ. Повідомлення теми і завдання уроку.
       Ми не просто так сьогодні почали розмову про добро, про те, як    добре дарувати комусь радість. Кожного дня ми наче відкриваємо нові,    чисті сторінки нашого життя. Що ми на них залишимо, залежить тільки      від нас. Це можуть бути плями байдужості, зла один до одного, до рідної землі. Але в наших силах залишити на чистих аркушах цілий список     добрих і красивих вчинків та справ.
Давайте познайомимось з казкою про маленького хлопчика – Жевжика. Послухайте казку і подумайте, які вчинки і справи залишить на собі цей хлопчик.
ІV. Робота над темою.
1.    Виступ групи «Біографів» про Всеволода Нестайка.
2.    Робота над заголовком.
       Чи доводилось вам чути слово «жевжик»?
3.    Словникова робота. Робота в парах.
Химерні
Шануйся
Аніскілечки
Чудернацькі
заторохтів
тероризують
дивовижні
недуга
пшик
кривавий
закаблук
здоровило

а) читання колонок слів:
б)  читання кожної колонки зверху вниз («луною» за вчителем) і знизу    вверх («буксиром» із сусідом по парті);
в) знайдіть серед цих слів синоніми;
г) доберіть синоніми до слів аніскілечки, глузував, недуга;
ґ) учні із групи «Мовознавці» пояснюють значення слів, правильно поставивши слово і визначення:
Зиґзаґ
Нікчема
Дивак
Відкоша
Знахарка 
людина, що лікує за допомогою засобів народної медицини.
ламана лінія.
відбиття нападу, відсіч нападнику.
людина, ні на що не здатна, не потрібна.
людина з незвичайними звичками.
4.    Читання казки мовчки.
5.    Технологія «Коло питань».
Учні складають запитання і відповіді на них за змістом твору.
6.    Вибіркове читання кращими учнями.
7.    Робота над змістом.
Запитання до кожної частини казки.
V. Фізкультхвилинка.
8. Переказ казки: стислий, творчий.
9. Гра «Хто читає швидше».
–  Знайди абзаци зі словами: козі Мекенемі; твоя мама – Казка; Жевжик оселився.
10. Гра «Дочитай речення».
– Знайдіть і дочитайте речення (записані на дошці).
 «Він народився сонячного …»
«Волосся у Жевжика було …»
«Але шануватися …»
«Недарма село …»
«Аж раптом …»
11.  Технологія «Ситуативне моделювання».
Позиція героїв твору
Наш висновок
Висновок автора
Жевжик
Сміливий, хоробрий
?
Жителі села
Мирні, боягузливі, спокійні
?
12.  Робота в групах.
       Чи потрібні нам добрі вчинки?
Для того щоб зробити висновок, внесемо свої аргументи в таблицю:

Докази «за»
Докази «проти»




       Записуємо на дошці.
13.  Гра «Наповни скарбницю».
       Назвіть якомога більше прислів’їв, в яких згадується про добро.
§       Про добро пишуть на піску, а про зло – на камені.
§       Про добре діло говори сміло.
§       Добре далеко розходиться, а лихе ще далі.
§       Якщо добро вмієш робити, то повчися, як жити.
§       Усе добре хай збирається, а зле хай минається.
14.  Гра «Чарівні окуляри».
       Скажіть своєму сусідові по парті компліменти.
VІ. Підсумок уроку.
1.    Творче завдання «Сонце доброти».
(На дошці сонечко із промінчиками).
Учні записують на промінчиках свої добрі справи, промінчики  прикріплюють до сонечка.
2.    Технологія «Мікрофон».
       Чого вас навчив сьогоднішній урок?
VІІ. Домашнє завдання.
       Прочитайте казку, складіть план.
Даруйте людям добро, радість, не чекайте віддачі.
                                                Я вірю  в силу доброти.
                Добро завжди сильніше злого,
                                                Дає наснагу, щоб цвісти
                                                І світлу обирать дорогу.
                                                Я вірю в силу доброти,
                                                Що має долю роботящу.
                                                Ще хоче, щоб і я, і ти,
                                                І все у світі було кращим.     
                                       

                                  В.Крищенко

Немає коментарів:

Дописати коментар