15 жовтня 2016 р.

1 клас. Година спілкування " Людина починається з добра"

Кисленко І. В.,старший  учитель початкових класів
З0Ш І-ІІІ ст. № 10
Тема: Людина починається з добра
Мета:
·        формувати у дітей поняття «доброти і добрих вчинків»,                  розкрити їх значення в житті людини;
·       вчити розрізняти «добре і  погане»;
·       через ситуацію вільного вибору, мотивувати прояв особистісного ставлення до життєвої ситуації;
·       розвивати вміння висловлювати думки оціночного характеру;
·       виховувати у дітей духовно-моральні якості, викликати бажання дарувати добро іншим;
·       виховувати у дітей почуття власної значимості в житті.
Обладнання: книжечки-казки; картинки із зображенням казкових героїв; макет веселого сонечка; квітка "Доброта";  промінчики сонця; кольорові олівці; листочки із зображенням Баби Яги, що перетворюється в Бабулю Ягулю; аудіо записи казок "Коза Дереза", "Котик і Півник"; Оповідання В. Сухомлинського "Петрик, собака і кошеня"; промінчики із фотографіями дітей, смайлики-посмішки.
Хід уроку
    I.   Організація класу
Діти, сьогодні до нас прийшли гості. Ми чекали їх і приготували привітання. Давайте його розкажемо.
Гостей дорогих ми вітаємо щиро.
Стрічаємо радо, з любов’ю і миром.
Добра вам сьогодні, і завтра! Щодня!
Усім Вам бажаємо доброго дня!
II.   Оголошення теми і мети уроку
 III.          Мотивація навчальної діяльності
Вчитель: Діти, яка пора року настала?
Діти: Настала зима, сьогодні восьмий день зими.
Вчитель:Чи відчули ми ,що починається зима? Які зміни сталися в погоді?
(Діти діляться своїми спостереженнями і враженнями про початок календарної зими).
Вчитель: Діти, я сьогодні була дуже здивована. Коли підійшла до школи, то побачила квіточку.  Уявляєте?!Взимку я побачила квітку. Вона просила їй допомогти, тому, що зимовий холодний вітер обірвав їй пелюстки, закружляв їх і поніс.   Цю квіточку я принесла в клас. Ось вона!
                                         

Чи згодні ви їй допомогти?
Діти: Потрібно врятувати квіточку.
Вчитель: Ви помітили, що на кожній пелюсточці написані літери. Давайте їх назвемо. (Д,Б,Р,Т).
Ця різнокольорова квіточка здається нам казковою, чарівною. Якщо ми зможемо правильно розмістити зірвані пелюсточки, то прочитаємо дуже гарне слово.
Діти розміщують пелюстки і читають слово "Доброта".

       Діти, чи хорошу справу ми зробили?
Діти: Так, ми врятували чарівну квіточку.
Вчитель: А ще можна сказати, що ми зробили добру справу.
Отже, сьогодні ми будемо говорити про доброту, вчитимемося розпізнавати добро, творити його і дарувати іншим.
 А урок наш ми  назвемо "Людина починається з добра". 
 IV.          Розкриття теми уроку
Вчитель: Що таке "доброта"?  Хто вас вчить бути добрими?
Відповіді дітей.
Вчитель: З дитинства вам читають цікаві казки. А які герої живуть у казках?
Казки вчать вас розрізняти добро і зло. Добро має велику силу і в казках воно завжди перемагає зло.
1.    Ми відправимося в Країну Казок. Закрийте очки, покладіть голівки на ручки, уявіть,що ми на казковому літальному апараті летимо над полями і горами, над морями  і річками і переносимося в казкову країну.
       Відкриваємо очі. Де ми опинилися? (Відкривається дошка. На дошці напис "В гостях у казки". На дошці виставка дитячих казок). –  Діти, чи впізнали ви ці казки?
       Казкові герої хочуть перевірити, як добре  ви знаєте їх голоси.
(Слухаються записи казок)
а)Казка "Коза-дереза": Хто х героїв цієї казки робив добрі справи? Чи змогли добрі герої перемогти злу Козу-дерезу? Яким був Рак
Казка "Котик І Півник": В якій казці живуть герої,голоси яких ви почули?
Кого можна назвати добрим?
Отже: Добро завжди перемагає
б) На дошці ілюстрації казкових героїв: Лікар Айболить, Попелюшка, Червона Шапочка, Баба Яга.
–– Діти, чи впізнали ви цих казкових героїв? Хто з них робив добрі справи? (Відповіді дітей.)
Чому Фея допомагала Попелюшці?
Отже: За добро добром платять.
Фізкультхвилинка
Бути добрим я учуся.
Це потрібно всім, я знаю.
Якщо спить моя бабуся –
Я тихесенько ступаю.
Ось так, ось так… я тихесенько ступаю.
Я малу сестричку маю,
Як заплаче – заспокою.
Їй ласкаво наспіваю
Добру пісню колискову.
Ось так, ось так… Добру пісню колискову.
Я хорошим, добрим буду,
Щоб робити добре діло.
Недаремно кажуть люди:
Доброта –– велика сила.
в) Діти, а чому залишилася Баба Яга?
Відповіді дітей: Баба Яга зла, її ніхто в дитинстві не вчив бути доброю, вона не вміє співчувати, не вміє допомагати іншим. Тому вона і стала такою злою і страшною.
Вчитель: Баба Яга вас запитує:
Добрим бути просто чи не просто?
Чи залежить доброта від зросту?
Як навчитися усіх любити?
Як навчитися добро творити?
Вчитель: Діти, а чи хотіли б ви навчити Бабу Ягу , як стати добро? Давайте пограємо у гру "Мікрофон" і розкажемо, які добрі справи ви робите.
Діти розповідають про свої хороші, добрі вчинки у мікрофон.
Вчитель: Баба Яга уважно вас слухала і вирішила теж стати доброю. Вчитель роздає листочки,  на яких показано, як страшна Баба Яга перетворюється на красиву Бабулю Ягулю.
Дітям  дається завдання: дома за допомогою кольорів показати поступове перетворення Баби Яги.
Отже, добро прикрашає людину.
Діти, це ви зробили ще одну добру справу і наша героїня вам дуже вдячна.
2. Вчитель: Діти,а чому ви вирішили допомагати Бабі Язі?
Відповіді дітей: нам стало її жалко, що в неї немає друзів, вона одинока, має дуже неохайний і страшний вигляд, вона хотіла змінитися.
Вчитель: це почуття називається "співчуття".
– Послухайте оповідання В. Сухомлинського "Петрик, собака і кошеня". Кому потрібне співчуття і допомога?
Вчитель читає оповідання не до кінця.
– Яку б кінцівку придумали ви?
Відповіді дітей.
– Послухайте, як закінчив оповідання автор - В. Сухомлинський.
Діти, ваші думки співпали думкою автора. Це означає, що ви вмієте співчувати і допомагати тим, хто цього потребує.
Отже, чужої біди для доброї людини не існує.
3.А тепер перевіримо, чи добре ви вмієте розрізняти, що таке добре, а що таке погано.
Пограємо в гру "Так і ні".
– Бабусі хлопчик помагав,
На допомогу він мастак.
Він, діти, добрий хлопчик? (Так.)
– Тепер усі скажіть мені:
У сварці жити добре?    (Ні.)
–А як немає забіяк,
Тоді усім прекрасно?   (Так.)
– А як серця у всіх ясні,
То вам погано, діти?       (Ні.)
– Співає хлопчик гарно як!
А вам подобається?       (Так.)
– А як обличчя всіх сумні,
Похмурі, злі? Вам добре?  (Ні.)
– Кричить, ламає все хлопчак,
Це теж погано, діти?     (Так.)
– Тоді іще скажіть мені:
Як діти б’ються , добре?  (Ні.)
– Коли вам краще жити:
Коли сміються діти?     (Так.)
Звичайно, краще в мир
І з усіма дітьми дружити,
Щоб всі веселими були,
В добрі і злагоді жили.
4 . Добро, як сонце – всіх зігріває. Добра людина дарує тепло іншим, з добрим приємно спілкуватися, така людина дарує радість і посмішку.  Добро схоже на таке сонечко. (На дошці з’являється сонечко, що має очі та посміхається),Чого не вистачає сонечку?
Діти: у цього сонечка немає промінців.
Вчитель: Уявіть себе промінцями цього радісного і доброго сонечка. Якщо ви хочете робити добро людям, природі, всій Землі, то розфарбуйте свій промінець кольором доброти і прикріпіть до сонечка.
(Всі діти виявили бажання виконати запропоноване завдання.)
Діти, як можна назвати це сонечко?
Діти: Добре сонечко, Сонце Доброти,…
Вчитель: Сонце Доброти завжди буде сяяти в нашому класі.  Ви, я впевнена, надалі в житті будете всім нести добро, ласку, співчуття і любов.
Вправа: А тепер візьміться за руки, посміхніться один одному і побажайте один одному добра.
Підсумок:
Коли потрібно починати вчитися бути добрими?
Чи потрібні нам добрі люди?
Отже, пам’ятайте: хто робить добрі справи, до того добро і приходить. Ви з’явилися на землі для добра, щоб стати хорошими людьми.
Дякую вам за ваші хороші думки, добрі, красиві вчинки. Ви порадували мене і я хочу поділитися радістю з вами – подарувати кожному смайлики-посмішки.
Любі діти!
Відкривайте серце для добра.
Всім, хто поруч, подаруйте
Крихітку тепла.







Немає коментарів:

Дописати коментар