Урок -
мандрівка
Вступ до теми. Літературні казки.
Мета: продовжити знайомити учнів з особистістю
Івана Франка, розвивати вміння виділяти в тексті головне, визначати основну
думку твору; учити дітей давати характеристику дійовим особам; виховувати
почуття дружби і товариськості.
Матеріали до уроку: тексти творів В.Бичко «Казка, друзі, не на
сміх…», І.Франка «Лисичка - кума».
І.Організація класу.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Читання вірша.
Казка – вигадка, та в ній – в
шкаралупці золотій
Зерня сховане смачне.
Хто дістане, той почне думу думать про
життя,
Збудить в серці почуття, мов
торкнеться до вогню –
Вийде сміло на борню за добро і проти
зла!
В казці – сила немала!
В.Бичко
(на дошці)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
На дошці записано зашифровану назву
розділу:
Л ж і ж т ж е ж р ж а ж т ж у ж р ж н
ж і к ж а ж з ж к ж и.
– Розшифруйте назву розділу,
закресливши букви, які повторюються.
– Отже, ми сьогодні починаємо вивчення
нової теми – «Літературні казки».
«Мозковий штурм».
Діти намагаються визначити , про що
йтиметься в розділі, з’ясовують, як можна класифікувати казки.
ІV. Сприймання та засвоєння матеріалу
уроку.
– Діти, я вас запрошую у мандрівку до чарівної
Країни Казок.
Давайте ознайомимось з картою нашого маршруту.
Давайте ознайомимось з картою нашого маршруту.
План
1. Галявина знайомств.
2. Мовна доріжка.
3. Казковий гай.
4. Озеро відпочинку.
5. Стежинка дружби.
6. Брама країни Казок.
1) Галявина знайомств.
Ознайомлення з життєвим і творчим
шляхом І.Франка.
Виступи групи «літераторів».
2) Мовна доріжка.
– Упізнай вірш.
Надійшла весна прекрасна,
многоцвітна, тепла, ясна…
(«Надійшла весна».)
Плакала киця на кухні; аж їй очиці
попухли … («Киця».)
3) Казковий гай.
Опрацювання казки І.Франка «Лисичка -
кума».
Робота над заголовком.
4) Словникова робота.
На дошці записані колонки слів, учні
читають і пояснюють значення слів.
Корч
чудернацькі схрупала
Полуденок
досягну злостивий
Горнятко
згамкаю лячно
5) Складання словничка.
Кума
хитра
Сестричка
ЛИСИЧКА
руда
Спритна
підступна
6) Робота в парах.
Уточнення значень висловів.
Завдання: з’єднати вислів із його значенням.
Накивати п’ятами
Ані пари з вуст.
Мурашки поза плечима бігали.
Не мати ніякої спілки.
|
Не знайти спільної мови, бути недружними.
Страшно, лячно.
Втікати.
Мовчати.
|
7) Первинне сприймання
казки учнями.
Учитель читає казку до слів: «Пішов
Вовчик у корчі, - дивиться: ого!»
Кінцівку учні дочитують самостійно
впівголоса.
V. Фізкультхвилинка.
VІ. Повторне читання учнем казки
(мовчки).
Під час читання учитель проводить гру
«Небо і Земля».
VІІ. Відтворення змісту прочитаного з
елементами вибіркового читання.
VІІІ. Читання в особах частин казки
(робота в групах).
8) Стежинка дружби.
Робота в групах. Вправа «Обери
позицію».
Завдання: оберіть прислів’я, яке, на вашу думку,
відповідає змісту казки. Обґрунтуйте свій вибір.
§ Праця годує, а лінь марнує.
§ Неправдою світ пройдеш, та назад не
вернешся.
§ Доля карає тих, у кого очі завидющі, а
руки загребущі.
Учні займають позицію, працюють в
утворених групах.
9) Творчий переказ
казки.
– Як би ви змінили зачин казки? Основну
частину? Кінцівку?
– Зачитайте, який уривок вас найбільше
вразив.
Презентація групової
роботи.
ІХ. Робота в зошитах.
Складання плану казки (самостійно).
Х.Підсумок уроку.
Брама країни Казок.
– Доведіть,що твір «Лисичка - кума» –
казка.
– До кого з героїв казки можна віднести
прислів’я:
Сл..в..м, як л..ст..м ст..л..,
а д..л..м, як г..лк..м.. к..л.. .
(Словом, як листом стеле, а ділом, як
голками коле).
Гра «Квітка - семицвітка».
– Складіть сім побажань вовчикові.
ХІ. Домашнє завдання.
Художники: підготувати ілюстрації до казки.
Мовознавці: підібрати прислів’я, що характеризують
головних героїв казок.
Немає коментарів:
Дописати коментар